Suomen Seurakoirayhdistys ry:n päänäyttely 18.2.2018 - Rotujärjestön 95-vuotis juhlanäyttely

Lahti - Messukeskus
Salpausselänkatu 7, Lahti

myös pennut 5-7 kk ja 7-9 kk ja jälkeläisluokat

sisänäyttely - arvostelut alkavat klo 10

Ilmoittautuminen
22.1.2018 mennessä osoitteella: SSKY:n erikoisnäyttely 2018, PL 267, 45101 Kouvola

Netti-ilmoittautuminen TÄÄLTÄ >>

Ilmoittautumisia koskevat tiedustelut: arkisin klo 10-12 ja 18-20 p. 040 -7070 509 tai Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Muut tiedustelut: Erika Häkkinen p. 045-1144954 e-mail Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. ja Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Ilmoittautumismaksut:
34 €. Saman omistajan 2. jne koira, pennut ja veteraanit 29 €. Yli 10-vuotiaat veteraanit, veteraaniluokkaan ilmaiseksi.
Tilille: FI61 5132 0520 0267 33, viite 2008.

Palkintotuomarit:
FCI 1:
katalonianpaimenkoira, polski owczarek nizinny, schapendoes, serra de airasinpaimenkoira Saija Juutilainen
bergamasco, ceskoslovensky vlcak, karpaattienkoira, kroatianpaimenkoira, lancashirenkarjakoira, mallorcanpaimenkoira, owczarek podhalanski, romanianpaimenkoira, saarloos wolfhund ja slovakiancuvac Hilkka Salohalla
maremmo-abruzzese Jari Laakso
pyreneittenpaimenkoirat Paula Heikkinen-Lehkonen
valkoinenpaimenkoira Tanya Ahlman-Stockmari

FCI 2:
bukovinankoira, estrelanvuoristokoirat, karstinkoira, pyreneittenkoira, tornjak ja tosa Paula Heikkinen-Lehkonen
aidi, alentejonkoira, anatoliankoira, broholminkoira, castro laboreironkoira, dogo argentino, fila brasilero, hollannin rottakoira, itävallanpinseri, kanariandoggi, mallorcandoggi, shar pei, sao miguelinfila, tanskalais-ruotsalainen pihakoira ja urugyan cimarron Jari Laakso

FCI 5:
eurasier Tanya Ahlman-Stockmari
islanninkoira ja lunnikoira Saija Juutilainen
alaskanmalamuutti, amerikanakita, buhund, grönlanninkoira, kaanaankoira, korean jindokoira, meksikonkarvatonkoirat, perunkarvatonkoirat, thaimaanpystykorva ja thai ridgeback Hilkka Salohalla
mittelspitz muut värit Kirsi Honkanen
grosspitzit, mittelspitz musta, ruskea & valkoinen, volpino italiano Esa Ruotsalainen
akita, hokkaido, kainkoira, kishu, shiba ja shikoku Unto Timonen

FCI 6:
rhodesiankoira Unto Timonen
pesukarhukoira Jari Laakso

FCI 9: kromföhrlander Paula Heikkinen-Lehkonen

Varalla kaikille roduille Paula Heikkinen-Lehkonen

Ryhmäkilpailut:
Näyttelyn kaunein pentu Unto Timonen
Paras jälkeläisluokka Saija Juutilainen
Paras kasvattajaluokka Saija Juutilainen
Näyttelyn kaunein veteraani Tanya Ahlman-Stockmari
Näyttelyn kaunein Paula Heikkinen-Lehkonen

DNA-NÄYTTEENOTTOTILAISUUS

Tarvitseko koirastasi virallisen, Kennelliiton hyväksymän DNA-näytteen vaikkapa
DNA-tunnisteeseen, MyDogiin tai muuhun rodullasi tehtävään tutkimukseen ?

Ilmoittautuminen ja tiedustelut Marille p. 044 258 3764 (arkisin tavoittaa klo 17-21) tai meilillä Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Vain poskisolunäytteet, ei verinäytteenotto mahdollisuutta.

Näytteenotto 10 euroa / koira (tutkimuksen kustannuksista vastaa jokainen itse)

Messuhallissa järjestetään EDELLISENÄ PÄIVÄNÄ, 17.1.2018

Suomen Terrierijärjestön järjestämä PENTUNÄYTTELY.

Katso siitä tarkemmin täältä >>

___________________________________________________________________________________________________________

SÄÄNNÖT JA OHJEET OSALLISTUJILLE

Tunnistusmerkinnät
Tunnistusmerkintä (joko Lifechip (Indexel) – tai Datamars-mikrosiru tai tatuointi) on ollut pakollinen 1.1.2001 alkaen Kennelliiton virallisissa näyttelyissä, kokeissa ja kilpailuissa. Kennelliitto on hyväksynyt 1.1.2009 alkaen kaikki ISO 11789 standardin mukaiset mikrosirut joissa ei ole maakoodia. ISO 11784 standardin mukaiset sirut on hyväksytty 1.6.2009 alkaen.

Antidoping -valvonta
Suomen Kennelliiton valtuuston hyväksymät antidoping -säännöt ovat tulleet voimaan 1.12.2007. Dopingvalvonta koskee kaikkia Suomen Kennelliiton myöntämiä näyttelyitä, kilpailuja ja kokeita. Lisätietoja antidopingvalvonnasta Kennelliiton internetsivuilta.

Typistetyt koirat
1.3.2001 lähtien kaikki ennen 1.1.2001 syntyneet typistetyt koirat voivat osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin riippumatta siitä minkälainen koiran tausta on. Tämä koskee siis myös suomalaisen kasvattamia koiria. 1.1.2001 jälkeen syntyneet typistetyt koirat eivät saa osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin.

Muita ohjeita
Koirien tulee saapua näyttelypaikalle noin tunti ennen rodun arvioitua arvosteluaikaa. Koirat, jotka eivät osallistu ryhmäkilpailuihin, saavat poistua arvostelun jälkeen.
Muista ottaa mukaan koiran näyttelynumero sekä rekisteri- ja rokotustodistukset, vesikuppi, pehmeä makuualusta, kestävä panta, talutin ja näyttelyhihna.
Kehän ulkopuolinen avustaminen on kiellettyä. Mikäli ulkopuolista avustamista tapahtuu, voidaan avustamisen kohteena oleva koira hylätä.
Ilmoittaessaan koiransa näyttelyyn näytteilleasettaja sitoutuu noudattamaan Suomen Kennelliiton voimassa olevia näyttelysääntöjä ja rokotusmääräyksiä.
Muista kuin FCI:n tunnustamien maiden kansallisissa kenneljärjestöissä rekisteröidyistä koirista on ilmoittautumisen oheen liitettävä kopio koiran rekisteritodistuksesta.
Koirien astuttaminen näyttelyalueella on kielletty.

Rokotusmääräykset
Koiranäyttelyissä, -kokeissa ja -kilpailuissa sekä muissa järjestetyissä koirien joukkotilaisuuksissa (myöhemmin tapahtuma) noudatetaan Suomen Kennelliiton hallituksen hyväksymiä alla olevia rokotusmääräyksiä. Tapahtuman järjestäjän velvollisuutena on tarkistaa, että rokotusmääräyksiä on noudatettu.
Rokotustodistuksesta tulee ilmetä koiran yksiselitteiset tunnistustiedot sekä koiralle annetun rokotteen valmisteyhteenvedon mukainen rokotuksen viimeinen voimassaolopäivä. Vanhentuneen penikka- ja raivotautirokotuksen varoaika: Jos koiran rokotus on vanhentunut, tulee rokotus kaikissa tapauksissa uusia vähintään 21 vrk ennen tapahtumaa (kolmen viikon varoaika).

Tartuntatauteihin liittyviä muita määräyksiä: Jos koira sairastuu penikkatautiin, tarttuvaan maksatulehdukseen, kennelyskään tms. tarttuvaan hengitystieinfektioon, parvovirusripuliin tms. tarttuvaan mahasuolikanavan tulehdukseen, koira ei saa olla läsnä tapahtumassa ennen kuin se on ollut vähintään kaksi viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria. Ulko- ja sisäloistartunnat on asianmukaisesti hoidettava ennen kuin koira voi olla läsnä tapahtumassa.