Koronatilanteesta johtuen

16.3.2020

Suomen Seurakoirayhdistys ry (SSKY) on Suomen Kennelliiton jäsen ja huomioi toiminnassaan sen ja Suomen viranomaisten antamat ohjeistukset sekä määräykset. SSKY toteuttaa toimillaan ohjeistusta, jonka mukaan tartuntojen vähentämiseksi tässä poikkeuksellisessa tilanteessa tulee rajoittaa myös ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja mm. vapaa-ajan harrastetoiminnassa.

Kennelliitosta saatujen ohjeiden mukaisesti ulkomuototuomareiden kouluttautumiseen sekä pätevöimiseen järjestettävät tilaisuudet perutaan 31.5.2020 saakka.  Peruuntuneiden tilaisuuksien uusista ajankohdista ilmoitetaan myöhemmin.

Suomen hallitus on tänään päättänyt rajoittaa julkiset kokoontumiset kymmeneen henkilöön. Sen tiedon myötä on rotujärjestö tehnyt päätöksen kevätkokouksen siirtämisestä myöhemmin pidettäväksi. Jo aiemmin kalenterissa ilmoitettuun kevätkokoukseen 20.4 ei ole vielä lähetetty kokouskutsua. Rotujärjestön alaisien rotujen PEVISA-ohjelmien jatkumiset niiden rotujen osalta, joilla ne päättyvät vuoden 2020 loppuun mennessä, on jo käsitelty sekä päätetty kyseisten rotujen omien järjestöjen jäsenkokouksissa. Kennelliiton jalostustieteellinen toimikunta on luvannut viikolla 12 tiedottaa siitä, miten koronavirustilanne vaikuttaa jalostuksen tavoiteohjelmien (JTO) ja perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelmien (PEVISA) käsittelyaikatauluun mutta koska tilanne on nyt tämä rotujärjestö ei näe muuta mahdollisuutta, kun sen että näiden käsittely tulee saamaan lisäaikaa.

SSKY ei voi päättää yhdistysten kokouksista, vaan yhdistykset päättävät niistä itse, mutta koska Suomen hallitus on tänään päättänyt kokoontumisten rajoittamisesta, SSKY suosittaa, että yhdistykset siirtäisivät vuosikokouksensa pidettäviksi myöhemmin ja hallitukset sekä toimikunnat pitäisivät etäkokouksia.

Mikäli mahdollista niin rotujärjestön hallitus ei kevään aikana pidä enää fyysisiä kokouksia.

Valmistautukaa myös siihen että ”poikkeustila” voi viranomaisten määräyksellä jatkua myös pidempään ja Kennelliitto sen myötä niin ikään jatkaa antamiensa määräyksien voimassaoloaikaa.

Koronaviruksen vaikutuksista koiraharrastukseen tiedotetaan Kennelliiton sivuilla www.kennelliitto.fi/kysymyksia-ja-vastauksia-covid-…

Pitäkää huolta itsestänne ja läheisistänne!

SSKY hallitus