Erikoisnäyttely 8.9.2019

Lahdessa (Jokimaan ravirata, Jokimaankatu 6)

myös pennut 5-7 kk ja 7-9 kk sekä jälkeläisluokat

Ulkonäyttely / Arvostelut alkavat klo 10

ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT JA NÄYTTELYYN ON ILMOITETTU 852 KOIRAA

Tuomarikohtaiset ilmoittautumismäärät ovat:
Bernard Pouvesle 103
Elena Ruskovaara 92
Jan Meijerink  90
Jari Laakso 100
John Vullo 123
Paavo Mattila  53
Perttu Ståhlberg 165
Regina Blessing 53
Tanya Ahlman-Stockmari 73

Tuomari voi arvostella enintään 80 koiraa ja niin halutessaan enintään 90 koiraa.

Valitettavasti joudumme joidenkin rotujen osalta tekemään tuomarimuutoksen mutta mahdollisuuksien mukaan pyrimme pitämään roduilla esitetyn tuomaritoivomuksen mukaisen tuomarin.

Varalla kaikille roduille on ilmoitettu Paavo Mattila. Aluperin kutsutun Rudi Hardtmanin tilalle hänen peruessa saapumisensa on kutsuttuna Tanya Ahlman-Stocmari ja näyttelyyn on tulossa yksi tuomari, mahdollisuuksien mukaan ulkomailta lisää.

AIKATAULU
julkaistaan tällä sivulla

PARIKILPAILU: 10 euroa per pari ja ilmoittautuminen näyttelypäivänä, näyttelyn toimistossa. Parikilpailuun voi osallistua myös samaa sukupuolta olevalla parilla ja myös pennut voivat osallistua.

Ilmoittautumisia koskevat tiedustelut: Showlink, info@showlink.fi, ark. 11-17 p. 09 887 30320.

Muut tiedustelut: erikoisnayttely@suomenseurakoirayhdistys.fi

YHTEISTYÖKUMPPANIT:

SÄÄNNÖT JA OHJEET OSALLISTUJILLE

Tunnistusmerkinnät
Tunnistusmerkintä on pakollinen Kennelliiton virallisissa näyttelyissä, kokeissa ja kilpailuissa.

Antidoping -valvonta
Suomen Kennelliiton valtuuston hyväksymät antidoping -säännöt ovat tulleet voimaan 1.12.2007. Dopingvalvonta koskee kaikkia Suomen Kennelliiton myöntämiä näyttelyitä, kilpailuja ja kokeita. Lisätietoja antidopingvalvonnasta Kennelliiton internetsivuilta.

Typistetyt koirat
1.3.2001 lähtien kaikki ennen 1.1.2001 syntyneet typistetyt koirat voivat osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin riippumatta siitä minkälainen koiran tausta on. Tämä koskee siis myös suomalaisen kasvattamia koiria. 1.1.2001 jälkeen syntyneet typistetyt koirat eivät saa osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin.

Muita ohjeita
Koirien tulee saapua näyttelypaikalle noin tunti ennen rodun arvioitua arvosteluaikaa. Koirat, jotka eivät osallistu ryhmäkilpailuihin, saavat poistua arvostelun jälkeen.
Muista ottaa mukaan koiran näyttelynumero sekä rekisteri- ja rokotustodistukset, vesikuppi, pehmeä makuualusta, kestävä panta, talutin ja näyttelyhihna.
Kehän ulkopuolinen avustaminen on kiellettyä. Mikäli ulkopuolista avustamista tapahtuu, voidaan avustamisen kohteena oleva koira hylätä.
Ilmoittaessaan koiransa näyttelyyn näytteilleasettaja sitoutuu noudattamaan Suomen Kennelliiton voimassa olevia näyttelysääntöjä ja rokotusmääräyksiä.
Muista kuin FCI:n tunnustamien maiden kansallisissa kenneljärjestöissä rekisteröidyistä koirista on ilmoittautumisen oheen liitettävä kopio koiran rekisteritodistuksesta.
Koirien astuttaminen näyttelyalueella on kielletty.

Rokotusmääräykset
Koiranäyttelyissä, -kokeissa ja -kilpailuissa sekä muissa järjestetyissä koirien joukkotilaisuuksissa (myöhemmin tapahtuma) noudatetaan Suomen Kennelliiton hallituksen hyväksymiä alla olevia rokotusmääräyksiä. Tapahtuman järjestäjän velvollisuutena on tarkistaa, että rokotusmääräyksiä on noudatettu.
Rokotustodistuksesta tulee ilmetä koiran yksiselitteiset tunnistustiedot sekä koiralle annetun rokotteen valmisteyhteenvedon mukainen rokotuksen viimeinen voimassaolopäivä. Vanhentuneen penikka- ja raivotautirokotuksen varoaika: Jos koiran rokotus on vanhentunut, tulee rokotus kaikissa tapauksissa uusia vähintään 21 vrk ennen tapahtumaa (kolmen viikon varoaika).

Tartuntatauteihin liittyviä muita määräyksiä: Jos koira sairastuu penikkatautiin, tarttuvaan maksatulehdukseen, kennelyskään tms. tarttuvaan hengitystieinfektioon, parvovirusripuliin tms. tarttuvaan mahasuolikanavan tulehdukseen, koira ei saa olla läsnä tapahtumassa ennen kuin se on ollut vähintään kaksi viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria. Ulko- ja sisäloistartunnat on asianmukaisesti hoidettava ennen kuin koira voi olla läsnä tapahtumassa.