HUOM! Varoitus yhdistyksille nettihuijareiden laskutuksista

14.4.2019

Jo jonkin aikaa on mm. rotujärjestölle, rahastonhoitajallemme aika-ajoin tullut sähköpostitse laskuja tai niiden maksumuistuksia, laskuista jotka eivät ole todenperäisiä, eli oikeita.

Lähettäjänä/siirtäjänä näkyy rotujärjestömme puheenjohtaja. Rotujärjestö ei ole yhtään tällaista laskua maksanut koska toimintatapamme on että rahastonhoitaja aina kun lasku on sellainen josta hänellä ei ole tietoa, varmuutta tarkistaa että lasku on oikea.

Nyt olemme saaneet tietoomme että yksi alaisistamme yhdistyksistä on myös joutunut tällaisen nettihuijauksen kohteeksi ja epäonnekseen maksanut, menettäen varsin merkittävän summan euroja, useita tuhansia.

Sopikaa yhdistyksessänne miten toimitte laskutusasioiden kanssa eli varmistatte laskujen aitouden. Liikkeellä näyttää olevan varsin asiansa osaavat huijarit, ja laskut vaikuttavat aidoilta ja niiden lähettäjäksikin on osattu laatia yhdistyksen toimihenkilö. Jos huomaatte että teihin kohdistuu tällaista niin asiasta tulisi olla yhteydessä poliisiin, ja välittömästi jos olette tällaisen maksun maksaneet.

SSKY hallituksen puolesta
Mari